Persberichten

Alle thema's Beveiliging en crisismanagement Consumenten Drinkwaterbronnen Drinkwaterbronnen en landbouw Drinkwaterbronnen en natuur Drinkwaterbronnen en ondergrond Drinkwaterbronnen en opkomende stoffen Drinkwaterkwaliteit Energie & circulaire economie Europese regelgeving Financiën, doelmatigheid en statistiek Infrastructuur Omgevingswet en omgevingsvisies
Overzicht
Kwaliteit van bronnen voor drinkwater steeds meer onder druk
12 september 2019
Kwaliteit van bronnen voor drinkwater steeds meer onder druk

Het is twee voor twaalf voor de Nederlandse drinkwaterbronnen. Onderzoekers van KWR hebben een samenvattend overzicht opgesteld van beschikbare informatie over de toestand van de bronnen en deze studie levert een zorgelijk beeld op.

Vewin aan kabinet: compenseer de btw-verhoging op drinkwater
3 oktober 2018
Vewin aan kabinet: compenseer de btw-verhoging op drinkwater

De vereniging van waterbedrijven in Nederland Vewin doet een dringend beroep op het kabinet de verhoging van de btw op drinkwater te compenseren door een verlaging van de Belasting op Leidingwater. Vewin heeft hiertoe per brief opgeroepen aan de staatssecretarissen Paul Blokhuis

Franse rapporteur Europees Parlement Dantin bezoekt Nederlandse drinkwatersector
23 mei 2018

​Rapporteur Drinkwater voor het Europees Parlement Michel Dantin heeft vandaag de Nederlandse drinkwatersector bezocht. Hij was te gast op een productielocatie van drinkwaterbedrijf Dunea in Scheveningen bij Den Haag.

​Veiligstelling drinkwater taak van overheden en drinkwaterbedrijven
19 maart 2018
​Veiligstelling drinkwater taak van overheden en drinkwaterbedrijven

Krijgt een chemische fabriek wel of geen vergunning om afvalwater te lozen en welke voorwaarden gelden daarbij? Waar kunnen woningen gebouwd worden of mag een nieuw bedrijventerrein komen? Gemeenten, provincies en regionale uitvoeringsdiensten wegen verschillende belangen af wanneer ze hierover beslissen, en drinkwater moet daarbij hoog op de agenda staan.

Minister Van Nieuwenhuizen bezoekt drinkwatersector
12 februari 2018
Minister Van Nieuwenhuizen bezoekt drinkwatersector

Minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat heeft vandaag nader kennisgemaakt met de drinkwatersector. Dit gebeurde op uitnodiging van Vewin, de vereniging van waterbedrijven in Nederland. Van Nieuwenhuizen bezocht een productielocatie van drinkwaterbedrijf Dunea in Brakel. Dunea neemt op deze locatie water in uit de Afgedamde Maas en zuivert het vervolgens in de duinen tussen...

Vewin lanceert nieuwe website
12 februari 2018
Vewin lanceert nieuwe website

Vewin, de vereniging van waterbedrijven in Nederland, heeft haar website vernieuwd. De belangrijkste taak van Vewin is het in Den Haag en Brussel behartigen van de belangen van haar leden, de drinkwaterbedrijven. De nieuwe website sluit hierop aan door de meest actuele standpunten en nieuwsberichten in één oogopslag centraal te presenteren.

Peter van der Velden voorzitter Vewin
20 december 2017
Peter van der Velden voorzitter Vewin

​Peter van der Velden wordt de nieuwe voorzitter van Vewin, de Vereniging van waterbedrijven in Nederland. Per 1 januari 2018 volgt hij Cees Veerman op, die de functie van voorzitter vanaf 2011 heeft bekleed.